Il mio primo post dal cellulare

postato il 12 Ago 2010 in Cazzi e mazzi personali
da Azazello

Ehi, salve a tutti i lettori e le lettrici del nostro appassionante Blog! Salve anche ai divanori, ai sediari e ai sacco-a-pelari! salve a voi tutti! questo è il mio primo post dal cellulare: un passo importante che tutti dobbiamo fare nella vita. È una tappa fondamentale, come la prima pappa, il primo passo, la prima parola, le prime mestruazioni, la prima volta da McDonald’s o il primo panino al salame, così io ho pensato di condividere questo momento di svolta con voi, cari lettori e care lettrici, perché poteste rivivere nelle mie azioni le piccole gioie e le grandi emozioni delle vostre prime volte. Cosa molto attinente con l’argomento di questo post è che sul tavolo su cui sono appoggiato mentre scrivo c’è un cappello di paglia, che però non è il MIO cappello di paglia, ma un cappello di paglia generico che chiameremo Cp. O meglio: che avremmo chiamato Cp se non fosse che non ne parleremo per tutto il resto del post. Un’altra cosa di fondamentale importanza ai fini della direzione di questo post è che qualche minuto fa (diciamo 20) mio padre mi ha detto: “Andiamo a caricare le valigie” e io ho risposto “Sì, subito”, e adesso lui sta bisbigliando a mia madre che dovrei proprio muovermi ad aiutarlo a caricare le valigie, pertanto credo che lo farò, influenzando in questo modo la direzione di questo post che verrà concluso più o meno adesso.

Similitudine tra gli ultimi due argomenti del mese

postato il 9 Ago 2010 in Main thread
da Viandante Solitario

L’argomento di questo mese sembra un continuum di quello del mese scorso. “Simbolo” in greco significa “mettere insieme (parti diverse)”, quindi creare un collegamento, un collegamento, però, condiviso da un gruppo sociale. Questa è una delle maggiori differenza tra simbolo ed allegoria, che ha, invece, un carattere più soggettivo.

A questo punto, dopo questa premessa, dovrebbe esserci il post vero e proprio. E invece no. Il mio post di oggi termina così per due motivi: 1) non sono particolarmente inspirato; 2) il post si limita alla semplice costatazione di cui sopra. Vi lascio con una domanda: come mai, secondo voi, questi due argomenti sono così simili?

Così parlò il viandante solitario

Pokémon Creepy Black

postato il 5 Ago 2010 in Cazzi e mazzi personali
da Azazello

I’m what you could call a collector of bootleg Pokémon games. Pokémon Diamond & Jade, Chaos Black, etc. It’s amazing the frequency with which you can find them at pawnshops, Goodwill, flea markets, and such.

They’re generally fun; even if they are unplayable (which they often are), the mistranslations and poor quality make them unintentionally humorous.

I’ve been able to find most of the ones that I’ve played online, but there’s one that I haven’t seen any mention of. I bought it at a flea market about five years ago.

Here’s a picture of the cartridge, in case anyone recognizes it. Unfortunately, when I moved two years ago, I lost the game, so I can’t provide you with screencaps. Sorry.

The game started with the familiar Nidorino and Gengar intro of Red and Blue version. However, the “press start” screen had been altered. Red was there, but the Pokémon did not cycle through. It also said “Black Version” under the Pokémon logo.

Upon selecting “New Game”, the game started the Professor Oak speech, and it quickly became evident that the game was essentially Pokémon Red Version.

After selecting your starter, if you looked at your Pokémon, you had in addition to Bulbasaur, Charmander, or Squirtle another Pokémon — “GHOST”.

The Pokémon was level 1. It had the sprite of the Ghosts that are encountered in Lavender Tower before obtaining the Sliph Scope. It had one attack — “Curse”. I know that there is a real move named curse, but the attack did not exist in Generation 1, so it appears it was hacked in.

Defending Pokémon were unable to attack Ghost — it would only say they were too scared to move. When the move “Curse” was used in battle, the screen would cut to black. The cry of the defending Pokémon would be heard, but it was distorted, played at a much lower pitch than normal. The battle screen would then reappear, and the defending Pokémon would be gone. If used in a battle against a trainer, when the Pokéballs representing their Pokemon would appear in the corner, they would have one fewer Pokéball.

The implication was that the Pokémon died.

What’s even stranger is that after defeating a trainer and seeing “Red received $200 for winning!”, the battle commands would appear again. If you selected “Run”, the battle would end as it normally does. You could also select Curse. If you did, upon returning to the overworld, the trainer’s sprite would be gone. After leaving and reentering the area, the spot [where] the trainer had been would be replaced with a tombstone like the ones at Lavender Tower.

The move “Curse” was not usable in all instances. It would fail against Ghost Pokémon. It would also fail if it was used against trainers that you would have to face again, such as your Rival or Giovanni. It was usable in your final battle against them, however.

I figured this was the gimmick of the game, allowing you to use the previously uncapturable Ghosts. And because Curse made the game so easy, I essentially used it throughout the whole adventure.

The game changed quite a bit after defeating the Elite Four. After viewing the Hall of Fame, which consisted of Ghost and a couple of very under leveled Pokémon, the screen cut to black. A box appeared with the words “Many years later…” It then cut to Lavender Tower. An old man was standing, looking at tombstones. You then realized this man was your character.

The man moved at only half of your normal walking speed. You no longer had any Pokémon with you, not even Ghost, who up to this point had been impossible to remove from your party through depositing in the PC. The overworld was entirely empty — there were no people at all. There were still the tombstones of the trainers that you used Curse on, however.

You could go pretty much anywhere in the overworld at this point, though your movement was limited by the fact that you had no Pokémon to use HMs. And regardless of where you went, the music of Lavender Town continued on an infinite loop. After wandering for a while, I found that if you go through Diglett’s Cave, one of the cuttable bushes that normally blocks the path on the other side is no longer there, allowing you to advance and return to Pallet Town.

Upon entering your house and going to the exact tile where you start the game, the screen would cut to black.

Then a sprite of a Caterpie appeared. It was the replaced by a Weedle, and then a Pidgey. I soon realized, as the Pokémon progressed from Rattata to Blastoise, that these were all of the Pokémon that I had used Curse on.

After the end of my Rival’s team, a Youngster appeared, and then a Bug Catcher. These were the trainers I had Cursed.

Throughout the sequence, the Lavender Town music was playing, but it was slowly decreasing in pitch. By the time your Rival appeared on screen, it was little more than a demonic rumble.

Another cut to black. A few moments later, the battle screen suddenly appeared — your trainer sprite was now that of an old man, the same one as the one who teaches you how to catch Pokémon in Viridian City.

Ghost appeared on the other side, along with the words “GHOST wants to fight!”.

You couldn’t use items, and you had no Pokémon. If you tried to run, you couldn’t escape. The only option was “FIGHT”.

Using fight would immediately cause you to use Struggle, which didn’t affect Ghost but did chip off a bit of your own HP. When it was Ghost’s turn to attack, it would simply say “…” Eventually, when your HP reached a critical point, Ghost would finally use Curse.

The screen cut to black a final time.

Regardless of the buttons you pressed, you were permanently stuck in this black screen. At this point, the only thing you could do was turn the Game Boy off. When you played again, “NEW GAME” was the only option — the game had erased the file.

I played through this hacked game many, many times, and every time the game ended with this sequence. Several times I didn’t use Ghost at all, though he was impossible to remove from the party. In these cases, it did not show any Pokémon or trainers and simply cut to the climactic “battle with Ghost.

I’m not sure what the motives were behind the creator of this hack. It wasn’t widely distributed, so it was presumably not for monetary gain. It was very well done for a bootleg.

It seems he was trying to convey a message; though it seems I am the sole receiver of this message. I’m not entirely sure what it was — the inevitability of death? The pointlessness of it? Perhaps he was simply trying to morbidly inject death and darkness into a children’s game. Regardless, this children’s game has made me think, and it has made me cry.

Io ci giocherei sicuramente, se me la trovassi per le mani. Peccato che non esista davvero: sembra che sia una storia venuta fuori su Serebii.net e riciclata in trollaggio su 4chan

DELTA SIGNIFICA TUTTO E FSKFREJSAJDAINFEIO

postato il 2 Ago 2010 in Main thread
da Bustaros

Tramandato dal Sommo sacerdote JACK

huhu iuwhdfinja ofdmeGFIOENFIN    EWIFNEINF   IANDI POEN   GF PKM FLAEFM EFOAEFKLAEMFE

FWNMIFNEIFNEINFIPFNMOE,MFOPE,MOWMFOEPMFONEFIONESIOFNEPOFJE

FNMEOFNEONFO  EWèOFMEW OESMFPOESMFOEEFEFEJYJYUIKHJNGH  ”

Adesso… analizziamo ciò che il nostro amico voleva dire.

Ho voluto citarvi questa magica nota per alcuni motivi…

Il delta per anni è stato  perseguitato , hanno ucciso la sua famiglia  ß e Þ Vergogna…

Poi per dire… è stato legato ad una cosa insulsa…  la foce dei fiumi..

Direte voi, ma la foce dei fiumi è importante!

NO! STOCAZZO!  La foce del fiume è la cosa più inutile che esista, per non parlare poi del fatto che foce assomiglia a FECE/FECI   (e non intendo parlare di alcun  verbo)

Quindi.. SHAME ON YOU! CHIUNQUE TU SIA NEMICO DEL DELTA!

Un giorno  però  un gruppo di giovini  scavando nel giardino di un centro anziani trovò  un’importante reliquia,  che al suo interno conteneva un brano quello che ho quotato sopra… giusto?

ECCO!

Dopo anni di traduzione da parte dei migliori dislessici gobbi del mondo  è stata scoperta l’importanza del Delta, sembra incredibile ma  è come una formula magica…

Basta applicare questo nome a qualcosa e quella VINCERA’!

Un esempio?

La Lancia Delta, un’auto di tutta stima, e parlo del modello  iniziale non quello dei nostri giorni, ma bensì questo.

Il mio ano va a 100 all'ora

Ecco questa auto ha avuto una bella storia,  forse questa non riguardo la potenza quanto il suo modello precedente ( 1759 Cilindrata e arrivava a 480 cavalli ALTRO CHE MACCHINONI AMERICANI DEL CAZZO) riuscì a vincere 6 mondiali rally (il 7mo  fu vinto  indirettamente , un incidente dovuto ad un tracciato giudeo non permise ai piloti di vivere ulteriormente ma  il distacco fino a quella gara  nei tempi era tanto alto da far gelare il sangue… )

Questo è  solo un esempio…

Il delta vince in TUTTO

Basta guardare la sua forma, il suo odore… il suo sapore…. mhhh…

VINCE insomam non c’è molto da dire…

Bisogna però studiare i suoi effetti,  solo il tempo ci dirà come agire… e sono certo che Jack dall’alto dei cieli ci stia deridendo agitando la sua spada….

(p.s. pochi conoscono il sommo Jack scusate se non vi faccio partecipi di questo magico evento)

Dimentico qualcosa?  mh….

ah si! DIOCANE!

Nuovo Argomento.

postato il 1 Ago 2010 in Main thread
da Bread

Δ

Cos’è questo? Per alcuni sarà solo una lettera greca, per altri magari un simbolo matematico che indica una differenza; qualcun altro potrebbe pensare all’operatore di Laplace o ad una lettera dell’alfabeto fonetico NATO.[altri ancora ad un’entità trascendente e sovranaturale, ma questa è un’altra storia…].  E’ qui ce vi inserisco il nuovo argomento: simboli. Piccoli segni pieni di significato che ci rimandano a concetti a volte ance molto complessi.Ogni simbolo, inoltre, può avere significati diversi per persone diverse come abbiamo sopra dimostrato.Chiudo qui il post di presentazione per lasciar spazio ai veri post in cui si discuterà dell’argomento.

Ed ora postate.XD

 

Fatal error: Class 'AV\Telemetry\Error_Handler' not found in /membri/.dummy/apps/wordpress/wp-content/plugins/altervista/early.php on line 188